جزئیات لحظه پیدا شدن «یسنا دیدار» از زبان کایت سوار نیشابوری+فیلم برخورد مرگبار کامیون با پژو پارس در نزدیکی مشهد با ۲ کشته و زخمی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | توضیحات مدیر‌عامل هلال احمر گلستان درباره پیداشدن یسنا، دختر گم‌شده ترکمن یک سوم شهرستان‌های خراسان رضوی فاقد مرکز پزشکی قانونی هستند مشهد، میزبان سومین همایش ملی مدیران خیریه دارالاکرام| بورسیه تحصیلی برای ۸ هزار دانش‌آموز نیازمند روایت مادر «یسنا دیدار»، از روز ناپدیدشدن دختر ۴ ساله‌اش + فیلم آخرین اخبار از عملیات جست‌وجوی «یسنا»، دختر گم‌شده ترکمن + ویدئو (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آشنایی با خواص سبزی‌های فصل بهار| نوبرانه‌های بهاری ضامن سلامتی این سبزی، کلیه‌ها را تصفیه و استخوان و دندان‌ها را تقویت می‌کند مهمترین نقش رسانه‌ها در مسئله حاشیه شهر ایجاد حساسیت نسبت به آن است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | بارش باران از ظهر امروز در خراسان رضوی آغاز می‌شود آیا ارتباط و دوستی قبل از ازدواج، شناخت کامل را تأمین می‌کند؟ چت‌کردن به جای حرف‌زدن در روابط زناشویی! اختصاصی | تصاویری از آتش‌سوزی شفت گیلان افتتاح ۲ هزار و ۹۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی در خراسان‌رضوی
سرخط خبرها

جولان مخدر‌های صنعتی در عطاری‌ها؛ از آمفتامین تا ترامادول

  • کد خبر: ۲۰۳۷۴۳
  • ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
جولان مخدر‌های صنعتی در عطاری‌ها؛ از آمفتامین تا ترامادول
عضو هیات علمی سازمان پزشکی قانونی در خصوص شگرد‌های عطاری‌ها در زمینه فروش اقلام دارویی تقلبی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، مریم اخگری عضو هیات علمی سازمان پزشکی قانونی کشور درباره شگرد‌های عطاری‌ها در زمینه فروش اقلام دارویی تقلبی گفت: در بررسی برخی مکمل‌ها، مانند دارو‌های کاهش وزن، مشاهده شده که حاوی آمفتامین هستند.

وی توضیح داد: آمفتامین یک محرک سیستم عصبی مرکزی است که در معالجه اختلال کمبود توجه بیش‌فعالی، مواد مخدر و درمان چاقی استفاده می‌شود.

اخگری با اشاره به عرضه دارو‌های ترک اعتیاد در عطاری‌ها گفت: این دارو‌ها حاوی دارو‌های مخدر (متادون و ترامادول) هستند و از آنجا که عرضه دارو‌های مخدر مجوز‌های خاص می‌خواهد، عطاری‌ها این دارو‌ها را داخل کپسول‌های دست‌ساز می‌ریزند.

عضو هیات علمی سازمان پزشکی بیان کرد: هدف از این کار نتیجه سریع و ارتقای رضایت مصرف‌کننده است، اما در عمل نه‌تن‌ها شخص اعتیاد را ترک نمی‌کند، بلکه وابستگی جدیدی برای او ایجاد می‌شود و مشتری ثابت عطاری خواهد شد.

منبع: همشهری‌ آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->